Finał szóstej edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego

Dobre wieści! Właśnie ogłoszono nazwiska tegorocznych zdobywców Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki. Równorzędne nagrody przyznano Swietłanie Aleksijewicz za Czasy secondhand i Michałowi Olszewskiemu za Najlepsze buty na świecie. Nagrodzono także Mariusza Kalinowskiego za przekład książki Görana Rosenberga Krótki przystanek w drodze z Auschwitz.

A Wydawnictwo Czarne znowu ma powody do dumy, bo wydało wszystkie trzy książki, na które jurorzy zwrócili uwagę. To się nazywa dobra robota!

Trzymałam kciuki za Swietłanę Aleksijewicz, więc bardzo się cieszę i jeszcze raz polecam jej książkę Waszej uwadze. A więcej na temat Czasów secondhand przeczytacie tutaj  klik.

To co, zaczynamy czytać reportaże do kolejnej edycji?

Najlepsze książki, nagroda im. Kapuścińskiego, swietłana Aleksijewicz, Michał Olszewski

12 komentarzy

  1. W reportażach jestem daleko w tyle, ale zauważyłam, że coraz częściej zwracam na nie uwagę. "Czasy secondhandu" koniecznie muszę przeczytać :) Chyba, że polecasz coś konkretnego na początek? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Czasy" to bardzo dobry wybór :) Ale "Wojna nie ma w sobie nic z kobiety" też jest godna uwagi, jeśli chcesz poczytać Aleksijewicz. Mam nadzieję, że też ją polubisz :) Aleksijewicz, Asbrink i Tamas to moi ulubieni reportażyści :)

      Usuń
    2. Już niedługo sprawdzę :)

      Usuń
  2. Na "Czasy secondhand" nie trzeba mnie namawiać, o czym już dobrze wiesz :) Ale ta dodatkowa motywacja do przeczytania jest niesamowicie... duża! Bardzo się cieszymy z takiego wyniku, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo! Gdybyś tylko widziała moją wczorajszą reakcję :D Bardziej cieszy się chyba tylko Czarne, bo dobra passa trwa i szósty raz wygrały ich książki :)

      Usuń
  3. Zazdroszczę Ci, że jesteś na bieżąco z najważniejszymi reportażami :) Ja mam lekkie zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam, ale chyba możemy się cieszyć, że tyle dobrych książek przed nami ;) Olszewskiego na przykład nie czytałam.

      Usuń
    2. Tak, trzeba się cieszyć :) Ja się na przykład cieszę, że przede mną świetne "Czasy secondhand" ;)

      Usuń
  4. No jasne :D Ja jeszcze z tej nie przeczytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się przyglądam wynikom i dochodzę do wniosku, że wystarczy czytać Czarne ;) Nawet Beksińscy nie dali rady, choć podobno świetni!

      Usuń
  5. Można powiedzieć, że znowu Twoja faworytka nie zawiodła. Masz dobrego nosa, jeśli chodzi o reportaże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, znowu mi się udało :) Ale z takimi dobrymi książkami nie ryzykowałam za dużo :)

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.